Liikkeelle

20.4.2017

Tutkimukset osoittavat kerta toisensa jälkeen, että säännöllinen liikunta lisää hyvinvointia. Saman on havainnut työssään Nuorisoasema Klaaran psykologi Milla Köynnös ja suosittelee liikuntaa osaksi etenkin ahdistuksen ja masennuksen hoitoa. Hän painottaa ettei liikunta ole vippaskonsti, vaan se on tärkeä osa kokonaisuutta. ”Tarvitaan päätös liikkeelle lähdöstä ja asian priorisointia omassa ajankäytössä”.

Liikunta ja vapaa-aika

Väsyttääkö ja onko mielialakin apea? Jokainen meistä tarvitsee liikuntaa pysyäkseen terveenä ja voidakseen hyvin. Lue vinkkejä liikuntaan ja harrastuksiin.

Rytmiä päivään

19.5.2015

”Mä olen saanut tästä hyvin rytmiä päivään”, Niko sanoo ja kertoo löytäneensä tiensä aikanaan Klaaran sählyyn nuorisotyöntekijä Raimo Kivistön innoittamana. Sittemmin peluuseen tuli vuosien tauko. ”Oli ongelmia päihteiden kanssa. Lähdin lääkitsemään paniikkioireita alkoholilla, jämähdin kotiin neljän seinän sisälle ja masennuin. En uskaltanut ihmisten ilmoille tai edes kauppaan ellen ollut juonut muutamaa lonkeroa oloani rauhoittamaan.”  Nyt Niko on ollut yli vuoden selvin päin ja on iloinen raitistumisestaan.